sanneback

Alla inlägg under januari 2014

Av sanneback - 14 januari 2014 12:00

Igår så blev de en såndär lugn start på veckan :)

gjorde inte så mycket mer än att jobba, träna, laga mat sedan så när jag skulle flytta bilen så åkte jag en sväng, så den blev varm...känns segt att starta i denna kyla bara för att flytta på de, ska fan putta bilden ikväll :P fick med mig lite bilder hem alla fall! men det var kallt så satt i bilen och kameran utanför !


                

idag har jag fått träffat tre av mina klasskompisar på jobbet idag!! jag blir så glad av att se dom :)

saknar fan klassen, umgänget och de man hade med dom!

jag blir en helt annan person när jag är med dom, jag är mig själv, glad och kan skratta på ett annat sett, det är nog för att vi tänker ganska lika, samt varit med varandra konstant i två år

de gör lite ont i hjärtat, jag önskar lite att jag fick turen att jobba tillsammans med dom

men vi skulle ses framöver! det behöver jag, få lite extra energi :) mår så otroligt bra i deras sällskap

speciellt anders och jocke som jag va med mest!!


ska träna och förhoppningsvis ett bättre pass än igår, är inte alls van gymmet...
måste skjutsa kim till flyget efter jobbet sedan äta innan... tränar ju alltid efter jobbet

tycker annars de blir så sent, men får gå ändå! :)

men de blir ju idag och imorgon sedan är jag tillbaka på bästa fristilen!

men tänkte köra hård styrka dessa två veckor och sedan blir de kondition nästan två veckor

därför vi ska upp till malå där jag inte har nått gym, så de blir bli de istället

eller kan besöka ett gym men kostar för mycket engligt mig för en gång så då skippar jag de

bara att hoppas på att de inte blir så kallt så man inte kan vara ute! annars så blir de gymmet nån gång i så fall jag inte kan göra nått ute alls!



Älskar remixen på denna underbara låt!! synd att den inte finns på spotify...


s.


Av sanneback - 12 januari 2014 21:15

 Min lista för 2014 !

 

- besöka en ny huvudstad

- skratta mer

- bilsemester eller båttur i norge

- tatuera mig

- hoppa fallskärm 

- vara full i en park kl 14 

- springa vårruset(östersund) kanske tjejmilen(stockholm)

- hänga på allas balkonger 

- gå på ansiktsbehandling var 6 vecka

- hundkurs med harry

- köpa två enkla kanoter

- sitta på ett tak

- inte fira 2015 i östersund

 

Jag ska försöka bocka av så många punkter jag bara kan, 

som att vara full i en park kl 14 är ju inte så svårt :P 

jag brukar kunna vara ganska "galen" , göra saker de kanske ingen annan tänker på

har ni sett studentfesten? i så fall gör de

en sån grej skulle jag vilja göra/uppleva(inte för att de skulle gå) bara för att de är så coolt

det är en typiskt sanne'sak som skulle kunna komma upp i huvudet bara sådär

vilja göra något som inte alla andra gör :) och vem skulle inte vilja göra så som i filmen?

men de är inte alltid så lätt att utföra de man vill , speciellt när man blir äldre

som är förbannat tråkigt, ibland känns de som att man ska vara så mogen, göra si och så

jag vill ha kul, livet är fan för kort för att sura, spela roll om man är 22, 35, 50 eller 65!

så det är ett mål, skratta, ha kul, leka och ha ännu mer kul, hela livet ut så klart! :)

 

 

 

Hänga med vänner i sängen, käka burgare och dricka cider! helt underbart!

 

spela tvspel ute på altan, ska försöka spela på balkongen i sommar, kommer jag lyckas?

 

Mer kvällsdopp i våra kalla vattendrag! dock är jag en badkruka

 

sjunga högt fast min sångröst är kanske de fulaste i laget, men med lurar på så hör jag inte mig själv, kanske grannarna men de får dom fan stå ut med :P

 

Viljan att stå på varje topp försvinner aldrig, det har nog med frihetskänslan man får då man väl står där och ser över allt det fina vi har :)

 

Sedan göra så mycket mer, ta vara på detta och njuta, det är de jag ska göra!

 

           

Försöka vara lite coolare också!

 

 

s.

 

 

Av sanneback - 12 januari 2014 20:26

         


äntligen har vi fått vårt vinterland :) 


s.

Av sanneback - 11 januari 2014 18:57

   


idag har de inte hänt så mycket, mer än att kika tv, varit ute en sväng, hälsa på harry och tränat

försökte mig på att ta kort där jag kikat in men gick fan inge bra....

så vart less och vi åkte till torvalla och harry en sväng

han fastnade alla fall på bild, lilla killen :)

sedan så blev de gymmet med sofia, testade uppe på fyrvalla!

igår var jag och mimmi upp i odenskog och tränade

imorgon får de bli en sväng ner på stan igen och känna på! 

käkat mat och en god glass, skumbanan, och det smakar som godisen

vad som sker mer ikväll vet jag inte alls, ta de väldigt lugnt

så de kanske blir en tur dit istället, till lit och vara ute där en sväng och hämta kläderna :)

kanske köra lite skoter på den snö som kommit!


s.



Av sanneback - 10 januari 2014 17:20

Precis ätit en riktigt god middag :) det blev älgfärsburgare, egna alltså! Det är ju mycket godare än en taskig platt fryst sak du köper:p
Så nu är jag mätt och belåten, vila lite sedan ska jag åka och träna, är pepp och hoppas Mimmi är de med :)

Seg ganska så gott ut va? :)

Trevlig fredag!!

s.

Av sanneback - 9 januari 2014 22:10


Har ätit middag hos Sofia och fick väldigt god mat! Något jag ska testa laga ihop någon dag, alltid bra att äta hos andra ibland, få lite ny inspiration, mat är bland de tråkigaste att bestämma om veckorna....
Snackat och åkt bil en sväng så de har varit en trevlig kväll :)
Sedan kom jag hem och fick käka årets första semla! Dom är ju ruggigt goda ibland alltså.

Idag på lunchen så stack jag på gymmet, fristilen har ju en anläggning i Krokom så passade på då vi har lugnt på jobbet :) sedan har jag ju faktiskt en timme lunch!
Så de blev ett grymt rygg och bicepspasa på 45 minuter!
Och dom tidspressande passen kan ibland bli riktigt bra, så de kändes skönt :)

Sedan så var de väldigt fint ute vid jobbet idag, önska jag inte jobbade och kunde gå en längre sväng och ta kort, det var superfint! Och så får man hoppas på att vädret håller, kanske man kan ta några kort i helgen då de är ljust ute, vinterfoton kan vara lite svåra med tanke på att de blir så ljus av all snö och ljusa dagar men om man testar så går ju de någon gång också!

I morgon så blir de kvällsgym med Mimmi :)Vill besöka Odenskog imorgon och på lördag testa fyrvalla där Sofia tränar lite mer!


s.

Av sanneback - 9 januari 2014 06:15

idag bjuder vi på torsdags film från i sommras, jag vet att jag är lite extra snygg ibland :D

haha men ett gott skratt kan man få ibland när man tittar igenom dom!


 

Godmorgon :)


Idag ser jag fram emot en träff med Pia sedan middag med Sofia och Erika!



s.


Av sanneback - 7 januari 2014 19:15

äntligen är tandvärken borta, men är lite smått öm fortfarande

jag hade rätt, och en ny härlig rotfyllning fick jag börja med idag..... en mindre glad sanne

bara två-tre besök kvar hos tandläkaren innan det är klart!

men de var som jag trodde, den ena tanden som jag inte har rotfyllt krånglade

då när jag skadade dom så kunde man skymta pulpan på denna tand men inte blottad

dock så kunde detta problem komma efter några år med tanke på den skada jag fick

nerven var nästan död, så de gjorde så förbannat ont när hon skulle dra ut sista biten....

så ligga tårögd hos tandläkaren 1 timme så känner jag mig ganska slut idag.

och längtar inte tills nästa gång, fan för tänder 

 

inte nog med de fick jag en jävla p-bot fast jag betalade p-avgift men på arlanda tydligen.... 

skrev in fel nummer på sms:et man betalar med så därför fick jag böter

men förhoppningsvis drar dom tillbaka den, har ring och mejlat massor idag

annars så får jag väl bara betala den, synd bara att parkeringen på arlanda vart oanvänd.. 

plus så när jag försökte ringa folksam så hade hela deras system kraschat

fick även en otrevlig kommentar att jag inte borde ringa om en sån här sak efter långhelg...

så jag la på i hennes öra, otrevliga människor som ska ha service som yrke har jag aldrig förstått mig på, och jag måste få ringa dit när jag vill så länge dom har telefontid vad det än handlar om?! eller?!

 

jag hoppas att denna dag är slut på jobbiga saker, pallar fan inte mer skit! 


 

 

dock är denna bild ganska skön ändå :P men inte när jag tänker efter på vad jag fått stått ut pga. denna otroligt dumma idé vi (jag) fick denna kväll för 8 år sedan...


så jag skippade träningen idag, känner mig verkligen i oform för gymmet idag

plus så är ju tanden öm, pulserar då och då så träning kanske är en dålig idé också

men åkte förbi sportsgym och fixade en veckas kort för att testa

så får se hur de känns, annars så stannar jag på mitt kära fristilen :)

ska försöka dra med mig Mimmi och Sofia imorgon, slipper gå och kolla runt själv

men ändå så är magkänslan sådär nu nere på stan, massor av folk och känns som att alla tittade ut en... men man får väl brösta upp sig lite extra och ta det som komplimanger istället;) haha

men som på alla gym denna månad på året är det proppat med folk så de är väl bara att stå ut

märks på fristilen också, varit kanske max 5-7 personer när jag varit där i nov-dec

men nu är de fan fullt, men så är de väl över allt? 

 

nu ska jag städa lite och bädda rent sängen, koka ihop en matlåda sedan duscha

sängen kommer kännas extremt skön efter denna pissiga dag...... 

 

s.


Ovido - Quiz & Flashcards